hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > بازگشت 19 هکتار از مراتع گلستان به منابع طبیعی با پیگیری دادگستری 

پس از دو دهه ؛

بازگشت 19 هکتار از مراتع گلستان به منابع طبیعی با پیگیری دادگستری 

با ورود دادگستری گلستان ، 19 هکتار از مراتع شهرستان مراوه تپه  پس گرفته شد .

حیدر آسیابی با اعلام این خبر گفت: این فرد بیش از  19 هکتار از مراتع شهرستان مراوه تپه را که در مجاورت زمین های کشاورزی او بود به تدریج طی ۳۰ سال ، تصرف کرده بود و در آن کشت و کار می کرد .
آسیابی افزود: به منظور تسریع در رسیدگی به این پرونده و خلع ید زودتر این زمین ها ، رئیس حوزه قضایی شهرستان مراوه تپه به صورت ویژه این موضوع را پیگیری کرد که منجر به بازگشت این اراضی به بیت المال شد.
وی ادامه داد: رفع تصرف این زمین ها با حضور رئیس دادگستری این شهرستان اجرا  شد و برای جلوگیری از دست اندازی دوباره به این مراتع ، محدوده این زمین ها با عملیات فارو و شیارکشی مشخص شد .
رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اهتمام دستگاه قضا برای حفظ حقوق بیت المال گفت: از سال گذشته تاکنون با رای دادگاه‌های استان  بیش از 498 هکتار مرتع در استان به بیت‌المال بازگشت.
آسیابی با اشاره به اختصاص دادگاه‌های ویژه‌ پرونده های منابع طبیعی در استان گفت: برای دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اراضی ملی، دادگاه‌های ویژه‌ای در حوزه‌های قضایی استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آراء خلع ید از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان است.
۲۵ درصد از مراتع و ۱۰ درصد از جنگل‌های گلستان در شهرستان مراوه تپه قرار دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد